یزدفردا: معاون قوه قضاییه در کرمان گفت: استخدام ۱۰ هزار عضو شورای حل اختلاف پیگیری می‌ شود.

به گزارش یزدفردا: معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشوردر آیین تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان گفت: تمام تلاش ما این است ۱۰ هزار سهمیه جذب کنیم و استخدام از اعضای شوراهای حل اختلاف را به مرحله اجرا بگذاریم تا حق اعضای شوراها از بین نرود.

 حجت‌الاسلام هادی صادقی با تاکید بر اینکه آمارگرایی در دستگاه قضایی باید تعطیل شود، اضافه کرد: آمارهای آخر ماه مبادا ما را به سمت این بکشاند که سخنان دو طرف پرونده را نشنویم و صداها به گوش‌مان نرسد، زیرا آنگاه صداها را باید در بیرون و از جاهای دیگر بشنویم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: قانون شوراهای حل اختلاف دائمی‌ست و این قانون در دل خود دادگاه صلح را ایجاد کرده‌ است و این دو در کنار هم هستند.

صادقی اضافه کرد: دادگاه صلح یک تاسیس مهم است و هرجا شورای حل اختلاف و دادگاه صلح را به خوبی پیوند دهند، حتما موفق می‌شوند و کار دادگاه‌های صلح در درجه اول صلح و سازش است و زمانی که قضا و صلح و سازش با هم باشد، موفقیت هم افزایش می‌یابد.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه دادگاه صلح در محاکم است و باید صلح و سازش را با قدرت پیش ببرد، افزود: شوراهای حل اختلاف با قدرت دادگاه‌های صلح به‌نحو مطلوب‌تری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا